شهرستان بـن

شهرستان بـن در استان چهار محال و بختیاری

شهرستان بـن

شهرستان بـن در استان چهار محال و بختیاری

شهرستان بـن

این وب جهت معرفی شهرستان بن طراحی شده است که امیدواریم مورد توجه کاربران عزیز قرار گیرد. کاربران می توانند جهت هرچه بهتر شدن این وبلاگ که گامی در جهت معرفی هرچه بیشتر شهر و شهرستان بن است با ما همکاری داشته باشند. مطالب و عکس ها به نام خود آنها در این وبلاگ درج می گردد. با تشکر فراوان

اگر مسئولین محترم شهر - شهرستان و استان با ما همکاری داشته باشند می توانیم این مجموعه اطلاعات را با یک سری اطلاعات دیگر در قالب یک کتاب چاپ نماییم.


«شهربن»مرکز شهرستان بن یکی از شهرهای ترک زبان استان چهارمحال و بختیاری است،و شمالی ترین شهر این استان و در نزدیکی سد زاینده رود قراردارد.

***
از همشهرستانی عزیز درخواست می شود مطالب و عکس های خود را درباره شهر و روستای خود به دست ما برسانند تا در این وبگاه جهت استفاده عموم درج نمائیم.
آدرس : شهر بن ، خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ، جعفرنادری

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۳۴ ق.ظ

۳

شهرستان بن نیاز به تأسیس یک دانشگاه دارد

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۳۴ ق.ظ

دانشگاه یکی ازکمبودها و نیازهای مهم شهرستان بن محسوب می شود و باید هرچه زودتر در این شهرستان یک دانشگاه راه اندازی شود.

 

مرکز هر شهرستانی احتیاج به یک دانشگاه دارد ، دانشگاه صرفاً برای تحصیل دانشجو نیست ، بلکه به پیشرفت علمی ، فرهنگی ، تحقیقاتی و زیر بنائی هر شهرستان کمک می کند،که شهرستان بن زمینه مساعدی برای تحقیقات مانند کشاورزی ، آب و خاک ، محیط زیست ، منابع طبیعی  و ... دارد.

اگرچه در شهرهایی مثل : گندمان ، جونقان ، شلمزار ، باباحیدر ، بلداجی ، فرادنبه و... دانشگاه پیام نور چندان رونق ندارد ولی شهرستان بن با این شهرها به دلایلی فرق دارد.

 نباید در شهر های کوچک که از تمرکز جمعیتی استان دور بوده اند دانشگاه تاسیس می شد و اکنون که مورد استقبال قرار نمی گیرد و با کمبود دانشجو مواجه هست نباید بگوئیم که در شهرستان بن نیاز به دانشگاه نیست.

باید در اسرع وقت دانشگاه های این شهرها منحل و تعطیل گردند و حداقل در مرکز هر شهرستان یک دانشگاه باشد.


مسئولین همت کنند و یک دانشگاه در شهرستان بن تأسیس نمایند و ببینند چطور مورد استقبال دانشجویان این منطقه و اطراف قرار می گیرد.

 

دلایل ما برای تأسیس یک دانشگاه در شهرستان بن به شرح ذیل می باشد:

 

1- یکی از مزایای شهرستان بن برای دارا بودن دانشگاه فاصله کم مرکز این شهرستان تا مرکز استان و تمرکز جمعیتی می باشد.که با راه اندازی خط دوبانده شهر بن – شهرکرد  فاصله زمانی نیز به حداقل می رسد.

2- اگر یک دانشگاه در شهرستان بن باشد دانشجویان قطعاً در الویت خود شهر بن را انتخاب می کنند و مجبور نیستند جاهای دور دست را انتخاب نمایند. و به همین دلیل اگر دانشگاه در شهرستان بن باشد هیچگاه با کمبود دانشجو مواجه نمی شود.

3- به دلیل نزدیک بودن برخی از شهرستان های استان اصفهان به شهر بن مانند: چادگان ، داران و فریدونشهر، دانشجویان این استان به جای اینکه شهرستان های دور دست خود استان اصفهان را انتخاب کنند به دلیل نزدیکی مسافت شهر بن را انتخاب خواهند کرد.

 

4- برخی پیشرفت های علمی شهرستان بن را انکار می کنند ولی باید بگوئیم استعداد علمی شهر بن و شهرستان بن بسیار بالاست ، و اساتیدهای فراوانی از این شهرستان ریشه گرفته اند. افرادی مانند: علی اکبر نادری مدیر بیمارستان کاشانی شهرکرد، یعقوب طادی استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه شهر کرد، دکتر حسن اکبری (چشم پزشک) ، دکتر مرتضی نادری( دکترای منابع طبیعی و محیط زیست و استاد دانشگاه )، پروفسور علی نادری ( نفت ، استاد دانشگاه تگزاس آمریکا) ، فرشاد حیدری( رتبه اول کارشناسی ارشد علوم پزشکی ) محمد سلیمی (پزشک) ، میلاد حیدری (دکترای تاریخ) ، صادق سلیمی (دکترای علوم سیاسی) ، اسماعیل آقابابائی (دکترای حقوق) دکتر سید اسماعیل هاشمی شیخ شبانی (استاد دانشگاه شهید چمران اهواز  ) ، دکتر نصرالله سورانی یانچشمه(متخصص بیهوشی و محقق) ، دکتر سعید مولوی وردنجانی (استاد دانشگاه شهرکرد) دکتر محسن اکبرپور بنی(معاونت دانشکده در استانداری) و خانم هایی مانند دکتر فاطمه طادی (پزشک ) فاطمه نادری (پزشک)، خانم دکتر آمنه علی بیگی(دندانپزشک) ، زهرا حسین میرزائی (پزشک) و افراد بسیاری که ما از آنها اطلاع نداریم و دوستان در قسمت نظرات اعلام کنند.

 

5-کسانی هستند که به علت اینکه در جاهای دور قبول می شوند خانواده آنها اجازه تحصیل در آن محل را نمی دهد و از ادامه تحصیل باز می مانند. چرا بچه های ما در مناطق دور دست که نیازی به تأسیس دانشگاه نبوده باید تحصیل کنند یا به دلیل قبول شدن در مناطق دوردست قید تحصیل را بزنند.

و باز هم می گویم باید دانشگاه های شهرهای کوچک استان تعطیل و جمع آوری گردند و حداقل در مرکز هر شهرستان یک دانشگاه تاسیس شود.

 

 دانشگاه آزاد به دلیل سرسام آور بودن شهریه آن در این منطقه مورد استقبال قرار نمی گیرد.

 

 به نظر بنده دانشگاه پیام نور می تواند چاره ساز این مشکل باشد. به چند دلیل که در ذیل اشاره می کنیم.

 

1- چون متقاضی زیادی دارد و بعد از دانشگاه دولتی ، دانشجویان در اولویت بعدی این دانشگاه را انتخاب می کنند.

2- از نظریه شهریه نسبت به دانشگاه های دارای شهریه مناسب تر است و رشته های خوبی هم در این دانشگاه تدریس می شود. 

3-اکثر دانشجویان شهرستان بن در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند. به لحاظ موقعیت کاری بنده که در یک کافی نت مشغول کار هستم اکثر دانشجویانی که به ما مراجعه می کنند ، دانشجویان دانشگاه پیام نور هستند. که از خود  شهر بن و روستاهای اطراف هستند و حتی از روستاهای شهرستان سامان به دلیل نزدیکی مسافت به ما مراجعه می کنند.

و دانشجویانی که اکثراً در دانشگاه های دور دست همچون : بروجن ، اردل ، لردگان ، گندمان ، جونقان ، شلمزار ، باباحیدر ، بلداجی ، شلمزار ، فارسان ، فرادنبه و... و در شهرستان های استان اصفهان همچون چادگان ، داران ، فریدونشهر ، و نجف آباد ، تیران ، مشغول تحصیل هستند.

که در زمان درخواست نقل و انتقالات که باید از طریق سایت درخواست داده شود به ما مراجعه می کنند تا درخواست انتقالی برای نزدیکترین دانشگاه محل سکونت بدهند. که با برخی از آنها موافقت می شود و با برخی دیگر موافقت نمی شود.

 

چرا مردم شهرستان بن خود را دست کم می گیرند.  باید خواستار تأسیس یک دانشگاه در شهرستان بن باشند و آن را در اولویت خواسته های خود قرار دهند.




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۵
جعفر نادری بنی

مشکلات

نظرات  (۳)

۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۶:۰۲ علی مولوی وردنجانی
اقای جعفر نادری بنی شهر وردنجان که در شهرستان بن واقع شده به زعم خود شما هم مهد علم و دانش از قدیم بوده و هست که برای اطلاع شما عزیز همشهری بگویم در حال حاضر 20 پزشک - 85 فوق لیسانس -400 روحانی و صدها دانشجو و مدیر در این شهر وجود دارد که از افتخارات شهرستان و استان هستند
۰۲ خرداد ۹۶ ، ۰۲:۰۸ عروس بوکان
وای از دردی که درمان ندارد 
استاد گرامی جناب آقای مرتضی نادری مایه مباهات ما هستند تشکر از لطف شما آقای دکتر نادری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">