شهرستان بـن

شهرستان بـن در استان چهار محال و بختیاری

شهرستان بـن

شهرستان بـن در استان چهار محال و بختیاری

شهرستان بـن

این وب جهت معرفی شهرستان بن طراحی شده است که امیدواریم مورد توجه کاربران عزیز قرار گیرد. کاربران می توانند جهت هرچه بهتر شدن این وبلاگ که گامی در جهت معرفی هرچه بیشتر شهر و شهرستان بن است با ما همکاری داشته باشند. مطالب و عکس ها به نام خود آنها در این وبلاگ درج می گردد. با تشکر فراوان

اگر مسئولین محترم شهر - شهرستان و استان با ما همکاری داشته باشند می توانیم این مجموعه اطلاعات را با یک سری اطلاعات دیگر در قالب یک کتاب چاپ نماییم.


«شهربن»مرکز شهرستان بن یکی از شهرهای ترک زبان استان چهارمحال و بختیاری است،و شمالی ترین شهر این استان و در نزدیکی سد زاینده رود قراردارد.

***
از همشهرستانی عزیز درخواست می شود مطالب و عکس های خود را درباره شهر و روستای خود به دست ما برسانند تا در این وبگاه جهت استفاده عموم درج نمائیم.
آدرس : شهر بن ، خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ، جعفرنادری

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۰۳ ب.ظ

۱

منطقه نمونه گردشگری شیدا شهرستان بن

شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۰۳ ب.ظ


شهرک توریستی گردشگری شیدا

 

موقعیت جغرافیایی: شهرستان بن

موقعیت عرفی محدوده: ساحل جنوبی سد زاینده رود، مجاورت روستای تمبک و یانچشمه

وسعت منطقه: 100 هکتار

فاصله تا مرکز استان: 50 کیلومتر

موقعیت توریستی منطقه: محور گردشگری زاینده رود (از کوهرنگ تا گاوخونی)

زیرساخت های موجود شهرستان: راه، آب، برق، پوشش ارتباطات (رادیو ـ تلفن)، فرودگاه

مزیت های نسبی: دریاچه سد زاینده رود، رودخانه زاینده رود، منطقه شکار ممنوع شیدا، مجاورت با محور ارتباطی کریدور شمال ـ جنوب کشور / بندر تا بندر و نزدیکی با شهر اصفهان

مهم ترین زمینه های سرمایه گذاری و تاسیسات:

1- هتل، متل، مهمانسرا

2- رستوران، بازار شهر، پست، درمانگاه

3- پیست دوچرخه سواری، اسب سواری، مینی گلف، اسکیت، سالن لولینگ، بیلیارد

4- نمایشگاه تجاری، مرکز همایش ها، موزه، پارک هنر، پارک علمی، دانشگاه مجازی

5- باغ طبیعت، باغ کودکان، باغ صدا

6- سالن ماساژور، سالن هیدروترمال، ماهی درمانی

7- فضای سبز در مقایس 47 هکتار

وضعیت اجرایی منطقه: مصوبه کار گروه گردشگری و میراث فرهنگی و واگذاری زمین به سرمایه گذار

سرمایه گذار: شرمت سرمایه گذاری شهرک سازان پاک بوم

برآورد سرمایه گذاری مورد نیاز: 2000 میلیارد ریال

تعداد گردشگران ورودی در افق برنامه: 2500 نفر در روز




باغ شهر شیدا در ۹۳ هکتار و  کل مساحت شهرک توریستی شیدا ۳۱۴ هکتار است.منطقه نمونه گردشگری شیدا در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده  شهرک شیدا در محدوده شهرستان بن و حاشیه زاینده رود احداث می شود و در آن امکانات و فضاهای تفریحی، اقامتی، فضای سبز، ویلا و امکانات اقامت گردشگران داخلی و خارجی مهیا می شود.

با احداث این شهرک زمینه برای جذب و اسکان بیشتر گردشگران به این استان فراهم می شود. در «باغ شهر» برخلاف ساخت و سازهای متراکم فعلی داخل شهرها، ویلا جایگزین آپارتمان می شود و ممکن است هر ویلا بتواند حیاط مشجر داشته باشد.




این باغ شهر در محدوده یانچشمه می باشد.یانچشمه روستایی است در شهرستان بن، استان چهارمحال و بختیاری.که در کنار زاینده رود و دریاچه پشت سد زاینده رود قرار گرفته است، به همین جهت موقعیت مناسبی برای گردشگری و پذیرش توریست در تابستان ها دارد.

بحث احداث شهرک توریستی شیدا در سال 1370 بیان شد و پس از انجام کارهای کارشناسی مهرماه 84 توانست مصوبه شورای عالی شهرسازی کشور را دریافت کند. در همین راستا با پیگیریهایی استاندار وقت چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی شهرک شیدا بعداز عید نوروز سال 84 آغاز شد

در شهرک شیدا حدود دو هزار ویلا با زیربنای 500، 750، 1000 و 2000 متر مربع احداث خواهد شد. ضمن اینکه تمامی امکانات رفاهی شامل، اماکن مذهبی، ورزشی، تفریحی، اقامتی، بهداشتی و درمانی، انتظامی، آموزشی، رستوران و غیره به طور کامل پیش بینی شده است.

اجرای طرح شهرک شیدا در شش مرحله اشاره و برای اجرای این طرح به بیش از 15 هزار میلیارد ریال، معادل افزون بر یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار و همچنین جهت احداث محور ارتباطی شهرک توریستی شیدا بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که این اعتبار از محل اعتبارات داخلی سازمان همیاری شهرداری‌های استان (مجری طرح) تامین می شود

برای احداث شهرک شیدا تمامی مسایل زیست محیطی، بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی و غیره به صورت کامل مورد ارزیابی کارشناسان مختلف قرار گرفته است؛

همچنین برای این شهرک تصفیه خانه فاضلاب پیش بینی شده است که پس از بهره برداری، آب تصفیه شده برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود و هیچ گونه آلودگی‌‌ای به دنبال نخواهد داشت.

علاوه بر این طرح شهرک توریستی شیدا مصوبه محیط زیست کشور را نیز داراست. که همین امر نشان دهنده کارشناسی بودن اجرایی این طرح استانداردهای علمی می‌باشد.

اجرای طرح شهرک توریستی شیدا بدون خطر آلودگی و برای اجرای طرح شهرک شیدا، مجوزی مبنی بر کنترل پساب‌های شهرک توریستی و رساندن به یک حالت استاندارد علمی صادر شده است.

شهرک توریستی شیدا 314 هکتار از زمین های منابع طبیعی چهار محال و بختیاری تحویل گرفته است. شهرک توریستی شیدا در سه فاز اجرایی فعالیت خود راآغاز کرده است. 

 فاز اول 93 هکتار است که بخش اعظم فعالیت در این فاز در بحث عمرانی است.
  امروزه بیشتر کشورهای جهان ابعاد گسترده صنعت گردشگری به ویژه بعد اقتصادی این صنعت و اهمیت آن در تولید، اشتغال و ایجاد درآمدهای پایدار را درک کردهاند. طرح توریستی، تفریحی، گردشگری باغ شهر شیدا از مهمترین این طرحها است.
این طرح با هدف ایجاد مجموعه گردشگری، فرهنگی، تفریحی، ورزشی برای گردشگران از یک سو و جذب منابع مالی برای توسعه گردشگری در استان از سوی دیگر مطرح شده است.
نزدیکی به سرچشمه زایندهرود، منطقه شکار ممنوع شیدا، حاشیه سبز زایندهرود، پیست اسکی کوهرنگ، اشرافیت کامل بر دریاچه سد زایندهرود و واقع شدن در بین دو مرکز استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان از مهمترین مزایای این طرح است.

ساخت شهرک توریستی شیدا می تواند چشم انداز زیبایی برای مسافرین محور های مواصلاتی کشور در منطقه را به وجود آورد.

 منطقه گردشگری شیدا در مجاورت دریاچه سد زاینده رود قرار دارد و مناطق حاشیه این دریاچه دارای پوشش گیاهی متنوع بوده و حدود 111 گونه گیاهی خودرو در آن گزارش شده است.

استقرار در محور گردشگری حاشیه زاینده رود، به عنوان قطب نخست گردشگری استان چهار محال و بختیاری و ارائه چیدمانی مناسب از جاذبه های متنوع اکو توریستی و فرهنگی در پیرامون طرح از جمله ویژگی های منحصر به فرد این طرح بزرگ گردشگری است.

 شهرک گردشگری شیدا دارای نشست گاه جغرافیایی مناسب نسبت به استان های چهار محال و بختیاری و اصفهان بوده و تنوع چشم انداز های طبیعی و اکولوژیکی آن در فصول مختلف سال قابل حصول است.

ویژگی منحصر به فرد شهرک گردشگری شیدا دید و مناظر مناسب نسبت به دریاچه سد زاینده رود است




.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۲
جعفر نادری بنی

یانچشمه

نظرات  (۱)

وبلاگ های خوبی راه اندازی می کنید اما تمامی مطالب و موضوعات تکرارین اینجا بیشتر مطالب تو شهربن شهرمن،بن نیوز،بن نامه و غیره هستش لزومی نداره بزنید بجاش چالش ها کمبودها پیشنهادات مطالب بکر و جدیدی بزارید خسته شدیم از مطالب تکراریتون!اینقد ک شما از شهدا زدید بنیاد شهید نمیزنه! فقط دارید مطالبو عوض میکنید ولی موضاعت همونه!
پاسخ:
سلام
این وب برای شناسائی شهرستان بن به مانند یک کتاب می باشد.
و سعی ما این هست تا می توانیم در فضای مجازی به شناساندن زادگاه خود کمک نمائیم
و تکرار مطالب باعث می شود که مطالب بهتر و سریعتر در دسترس عموم باشد. و چون در آغاز کار این وبگاه هستیم فعلاً از مطالب آرشیو خود استفاده می کنیم.
و در ضمن تمام ثروت و ارزش ما همین شهدا هستند که درباره شهدای روستاهای شهرستان بن کمتر مطالب در فضای مجازی وجود دارد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">