شهرستان بـن

شهرستان بـن در استان چهار محال و بختیاری

شهرستان بـن

شهرستان بـن در استان چهار محال و بختیاری

شهرستان بـن

این وب جهت معرفی شهرستان بن طراحی شده است که امیدواریم مورد توجه کاربران عزیز قرار گیرد. کاربران می توانند جهت هرچه بهتر شدن این وبلاگ که گامی در جهت معرفی هرچه بیشتر شهر و شهرستان بن است با ما همکاری داشته باشند. مطالب و عکس ها به نام خود آنها در این وبلاگ درج می گردد. با تشکر فراوان

اگر مسئولین محترم شهر - شهرستان و استان با ما همکاری داشته باشند می توانیم این مجموعه اطلاعات را با یک سری اطلاعات دیگر در قالب یک کتاب چاپ نماییم.


«شهربن»مرکز شهرستان بن یکی از شهرهای ترک زبان استان چهارمحال و بختیاری است،و شمالی ترین شهر این استان و در نزدیکی سد زاینده رود قراردارد.

***
از همشهرستانی عزیز درخواست می شود مطالب و عکس های خود را درباره شهر و روستای خود به دست ما برسانند تا در این وبگاه جهت استفاده عموم درج نمائیم.
آدرس : شهر بن ، خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ، جعفرنادری

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

يكشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۵۱ ق.ظ

۱

پیست های اسکی بارده و شیخ شبان در شهرستان بن

يكشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۵۱ ق.ظ


پیست اسکی بارده


از پنج پیست اسکی استان چهارمحال و بختیاری ، دو پیست اسکی آن ( بارده و شیخ شبان ) در شهرستان بن قرار دارد.

پیست اسکی بارده تا مرکز استان چهارمحال و بختیاری 60 کیلومتر و تا مرکز استان اصفهان 120 کیلومتر فاصله دارد . پیست اسکی بارده در دامنه کوه ننارتنگ در مسیر 60 کیلومتری شهرکرد ـ وردنجان ـ تومانک به روستای بارده قرار گرفته است و طول پیست هم حدود 400 متر است.این پیست مجهز به تله اسکی ، برفکوب و پیست کوب است .

این پیست همانطور که از نامش پیداست در روستای بارده یکی از روستاهای شهرستان بن قرار دارد که در دل کوه های زاگرس و در ارتفاع هزار متری از سطح دریا قرار دارد .

با توجه به شرایط این روستا ، این منطقه مستعد توسعه گردشگری و ورزش‌های زمستانی است چرا که دارای موقعیت‌های مناسب کوهستانی و دامنه‌های برفگیر هستند و شرایط ایده آلی را برای ورزش‌های زمستانی فراهم می کند .


همچنین این پیست اسکی در مجاورت امامزاده سید محمد (ع) قرار دارد که مسافران و زائران این امامزاده از این پیست اسکی نیز استفاده می کنند.

ارتفاع هزار متری از سطح دریا ، شیب مناسب ، جاده دسترسی ، نزدیکی به شهرکرد را از مهمترین ویژگی‌های  پیست بارده است که در حاشیه روستا قرار گرفته است ، پیست اسکی بارده در دامنه کوه ننارتنگ شهرکرد قرار گرفته است که در سال 1383 به بهره برداری رسید . و به همراه پیست اسکی چلگرد از پیست هایی است که مربیان در آن ها به آموزش مبتدیان می پردازند .

برخی از مشکلات پیست اسکی بارده که باید توسط مسئولین رفع گردد : عدم وجود امکانات مناسب در پیست ها نظیر نبود امکانات بهداشتی در پیست اسکی بارده و همچنین نبود امکانات تفریحی وابسته نظیر پارکینگ و رستوران و کمبود امکانات تفریحی که علی رغم فاصله سی کیلو متری این پیست از مرکز استان چهارمحال و بختیاری و صد و بیست کیلو متری از مرکز استان اصفهان که نزدیک ترین پیست اسکی به استان اصفهان است، نتوانسته است، در جذب گردشگر به خوبی عمل کند .

 

پیست اسکی شیخ شبان


دومین پیست اسکی شهرستان بن ، پیست اسکی شیخ شبان می باشد که پس از پیست بارده در شهرستان بن قرار می گیرد .

این پیست اسکی درمجاور امامزاده سیدبهاءالدین محمد(ع) قرار دارد که به دلیل جاده دسترسی آسان و تله اسکی ، گردشگران قابل توجهی را به سوی خود جذب می کند و نیاز به توجه بیشتر مسئولین برای رفع کمبودها و کاستی های این پیست اسکی هست..



چهارمحال و بختیاری از استان‌های برف خیز کشور است و دارای پنج پیست اسکی می باشد که شامل : کوهرنگ(چلگرد)، بارده، شیخ شبان و چغاخور و باباحیدرمی شود . از این تعداد پیست اسکی کوهرنگ توسط هیئت اسکی استان و پیست های شیخ شبان ، بارده و باباحیدر توسط بخش خصوصی اداره می شوند.

اداره کل ورزش و جوانان باید سیاستگذاری نماید و دستگاههایی مانند راه و شهرسازی ، گردشکری ، منابع طبیعی و... اجرای عملیات را با نظارت فنی اداره ورزش برعهده گرفته و در نهایت بخش خصوصی با سرمایه گذاری وتجهیز فنی پیست زمینه را برای استفاده هزاران نفر علاقه مند به ورزشهای زمستانی دراستان فراهم نماید.

ورزشهای زمستانی می توانندبه عنوان یک ورزش همگانی برای استفاده خانواده ها مورد تاکید قرار گیرد . به منظور جذب خانواده ها به سمت ورزشهای زمستانی، با هزینه ای در حدود 20 میلیون تومان می توان به راحتی یک پیست لژ سواری احداث کرد و در بخش آموزش و توجه به استانداردهابه کمک هیئت اسکی و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان از بسیاری آسیبهایی که در حین تیوپ سواری پیش می آید جلوگیری کرده و زمینه را برای استفاده عموم فراهم آورد.







موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۳
جعفر نادری بنی

بارده

شیخ شبان

نظرات  (۱)

جالبناک بودن دمت گرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">