شهرستان بـن

شهرستان بـن در استان چهار محال و بختیاری

شهرستان بـن

شهرستان بـن در استان چهار محال و بختیاری

شهرستان بـن

این وب جهت معرفی شهرستان بن طراحی شده است که امیدواریم مورد توجه کاربران عزیز قرار گیرد. کاربران می توانند جهت هرچه بهتر شدن این وبلاگ که گامی در جهت معرفی هرچه بیشتر شهر و شهرستان بن است با ما همکاری داشته باشند. مطالب و عکس ها به نام خود آنها در این وبلاگ درج می گردد. با تشکر فراوان

اگر مسئولین محترم شهر - شهرستان و استان با ما همکاری داشته باشند می توانیم این مجموعه اطلاعات را با یک سری اطلاعات دیگر در قالب یک کتاب چاپ نماییم.


«شهربن»مرکز شهرستان بن یکی از شهرهای ترک زبان استان چهارمحال و بختیاری است،و شمالی ترین شهر این استان و در نزدیکی سد زاینده رود قراردارد.

***
از همشهرستانی عزیز درخواست می شود مطالب و عکس های خود را درباره شهر و روستای خود به دست ما برسانند تا در این وبگاه جهت استفاده عموم درج نمائیم.
آدرس : شهر بن ، خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ، جعفرنادری

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۰۸ ب.ظ

۷

چند عکس قدیمی از روستای یانچشمه

جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۰۸ ب.ظ


عکسی از خان های قدیم یانچشمه


این عکس که مشاهده می فرمایید در سال ۱۳۲۰ در یکی از بازدیدهای که توسط مسئولین وقت از  یانچشمه (احتمالا برای مقدمات تاسیس سد زاینده رود ) بوده،  توسط یک عکاس نجف آبادی گرفته شده و متاسفانه  افراد آن برای ما قابل تشخیص نیستند . در صورت اگاهی میتوانید در قسمت نظر دهی در مورد اشخاص این عکس نظر بدهید


********

 مراسم تعزیه خوانی در میدان اصلی روستای یانچشمه


*******





اهالی روستای یانچشمه به همراه آرشیتکت های قدیم


*******



عکس هایی از یانچشمه قدیم در زمان تخلیه روستا برای ساخت سد زاینده رود



منبع: mostafa331.blogfa.com


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۰
جعفر نادری بنی

تصاویر

یانچشمه

نظرات  (۷)

سلام چه طوری مطلب یا عکس براتون بفرستیم 
پاسخ:
سلام
 یا به این آدرس ایمیل کنید.  naderi5jafar@gmail.com

یا به آدرس  : شهر بن ، خیابان ملت ، روبروی بانک مهر ایران، کافی نت ارمغان نت
جعفر نادری تحویل دهید

سلام چرا بیشتر در مورد قدمت یانچشمه و رشادتهای انان در مقابل افغانها سبک زندگی انها سبک دادو ستد درمورد طایفه ها خوب توضیح داده نشده درمورد سورانی ها  بهارلوئی ها و عظیمی ها و چگ ونگی زندگی ایشان صحبت نشده چرا که یانچشمه از چهار طایفه تشکیل شده که هر کدام دارای ویژگیها وخصوصیات بسیار خوبی بودند ولی شما فقط متعصبانه درمورد شکراللهی ها صحبت کردید وتحقیق کامل و مصاحبه با افراد ی که اطلاعات کاملی دارند نداشته اید بخاطر همین یانچشمه انطور که بوده و عظمتش ناقص تعریف شده لطفا اطلاعات به روز تر و کاملتر د رمورد کل یانچشمه و عکس های یانچشمه قدیم مثل حمام که سر از اب بیرون در اورده و...... را درسایت به نمایش بگذارید. با تشکر 
پاسخ:
سلام
با تشکر از توجه شما
ما برخی مطالب را از اینترنت و وبگاه یانچشمه ای ها استفاده می کنیم
شما اگرمطالب دقیق تری دارید به دست ما برسانید تا در این وبگاه منتشر کنیم
باز هم ممنون
بهارلویی ها از خوانین بود وملاک یا نچشمه بیشتر متعلق به انها بوده وهست وگردانندگان روسنا از بدو تاسیس نا کنون هستنن
روستای یانچشمه متعلق به ایل بهارلو می باشد و توسط ایل بهارلو ساخته و تاسیس شده است و در طول حیات این روستا تمامیه خوانین و کدحدایان ان از ایل بهارلو بوده است.ایل بهارلو باقیمانده از اوغوزخان.روملوها.شهر بهار سابق.بیرام خان بهارلو.و استارت ورود آنها با زمان خان به زاینده رود زده شد و در انجا اسکان گزیدند.لازم به ذکر است ایل بهارلو یکی از ایلات باصری ..یکی از هفت طایفه قزل باش.و جز امیران سلسه قراقویونولوها بوده است...مابقی خاندانهای ساکن در یانچشمه عموما از اطراف و به دلیل وصلت با ایل بهارلو در یانچشمه سکنی پیدا کردند.سورانی از سواران و عظیمی و شکرالهی همانطور که از معنای فامیلشان پیداست اصالتا عرب هستند و عموما ســـید هستند در نتبجه نمی توانند اصالت ترک و ترک زبان اصیل باشند و فقط بخاطره نشست و برخاست و وصلت با خاندان بهارلو زبانشان به ترکی و محل سکونتشان تغییر یافته است.
۲۷ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۱۷ احمد ملکوتی
سلام اقای نادری بنی عزیز

دوست گرامی بنده قبلا عکس شهدای روستای جمالو را برایت ارسال کردم تا دراین سایت قرار دهید اما گویا فراموش شده است درضمن عکس این عزیزان در امامزاده حارث بن علی هم موجود است . یک عکس هم از قله کوه قیز قلعه سی که نماد جمالو است اضافه کنید ممنون خواهم شد .
تا آنجا که ما اطلاع داریم طایفه بهارلویی از اول خوش نشین بودند
جالبه شلوار چهار محالی ها هم شلوار لری هست! شلوار و کلاه شهرستان ما فلاورجان و اصفهان و نجف آباد هم همین بوده با همین کلاه ها که بهش میگن کلاه خسروی، هنوز پدربزرگم همین جوری میپوشه، پدربزرگم هم بهش میگه شلوار لری! چرا اسمش اینه درحالی که اصفهانیا یا چهارمحالیا هم همینو میپوشیدن؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">