شهرستان بـن

شهرستان بـن در استان چهار محال و بختیاری

شهرستان بـن

شهرستان بـن در استان چهار محال و بختیاری

شهرستان بـن

این وب جهت معرفی شهرستان بن طراحی شده است که امیدواریم مورد توجه کاربران عزیز قرار گیرد. کاربران می توانند جهت هرچه بهتر شدن این وبلاگ که گامی در جهت معرفی هرچه بیشتر شهر و شهرستان بن است با ما همکاری داشته باشند. مطالب و عکس ها به نام خود آنها در این وبلاگ درج می گردد. با تشکر فراوان

اگر مسئولین محترم شهر - شهرستان و استان با ما همکاری داشته باشند می توانیم این مجموعه اطلاعات را با یک سری اطلاعات دیگر در قالب یک کتاب چاپ نماییم.


«شهربن»مرکز شهرستان بن یکی از شهرهای ترک زبان استان چهارمحال و بختیاری است،و شمالی ترین شهر این استان و در نزدیکی سد زاینده رود قراردارد.

***
از همشهرستانی عزیز درخواست می شود مطالب و عکس های خود را درباره شهر و روستای خود به دست ما برسانند تا در این وبگاه جهت استفاده عموم درج نمائیم.
آدرس : شهر بن ، خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ، جعفرنادری

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۴۹ ق.ظ

۱

رودخانه و سد زاینده رود در شهرستان بن

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۴۹ ق.ظ


رودخانه و دریاچه سد زاینده رود در شهرستان بن فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری و رونق منطقه می باشد.


زاینده‌رود یا زنده‌رود به معنی دهنده‌زندگی، بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود ۲۰۰ کیلومتر پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

حوزه رودخانه زاینده‌رود ۴۱٬۵۰۰ کیلومتر مربع است برآورد می‌شود جریان آب این رودخانه در مطلوب‌ترین شرایط ۱٬۲ کیلومتر مکعب در سال و یا ۳۸ مترمکعب در ثانیه است.

زاینده‌رود ۱۱۸اُمین اثر طبیعی است که توسط سازمان در ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ در فهرست آثارمیراث فرهنگی قرار گرفت.


بخشی از رودخانه زاینده رود قبل از ورود به دریاچه سد زاینده رود در منطقه روستای آزادگان در شهرستان بن قرار دارد که مناظر زیبائی را پدید آورده است.که هنوز استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان بن نتوانسته است از این ظرفیت ایده آل و مناسب استفاده بهینه نمایند تا باعث رونق منطقه گردد.


بخش جنوبی دریاچه سد زاینده رود در داخل شهرستان بن قرار گرفته است و خط تالوگ یا خط القعر این دریاچه مرز بین استان چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان است.


برخی از روستاهای شهرستان بن ازجمله روستاهای یانچشمه ، حیدری ، پهنا و جمالو در نزدیکی سد زاینده رود قرار گرفته اند. و روستای آزادگان در ابتدای سد زاینده رود و در حاشیه رودخانه زاینده رود قرار دارد.


شهربن مرکز شهرستان بن نیز شمالی ترین شهر استان چهارمحال و بختیاری می باشد و نزدیکترین شهر به سد زاینده رود می باشد.که در مسیر ارتباط مرکز استان به سدزاینده رود قرارگرفته است.


در نزدیکی سد زاینده رود مرقد شریف امامزاده حارث بن علی(ع) در روستای جمالو واقع است. که فرصت مناسبی برای گردشگری زیارتی سیاحتی بوجودآورده است که نیاز به توجه مسئولین و سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.


تاکنون استان چهارمحال و بختیاری و بخصوص شهرستان بن  نتوانسته است از ظرفیت خوب دریاچه سد زاینده رود در زمینه گردشگری و جذب توریست و.. به خوبی استفاده نماید . و راه حلی باشد برای کاهش مشکلات مردم منطقه در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری ، که این نیاز مهم به خوبی در استان و  شهرستان احساس می شود.


خوشبختانه در چند سال اخیر شهرک توریستی گردشگری شیدا در حاشیه سد زاینده رود و در نزدیکی روستای یانچشمه شهرستان بن در حال احداث می باشد که با بهره برداری از این شهرک توریستی شاهد رونق گردشگری در ساحل این دریاچه در چهارمحال و بختیاری خواهیم بود.


بعداز خروج آب از سد زاینده رود باز قسمتی از این رودخانه در منطقه ملاسجان و امامزاده باباپیراحمد (ع) بن در داخل شهرستان بن قرار گرفته است.که پذیرای گردشگران و زائران زیادی در این منطقه است.که این منطقه نیز ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری دارد.






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۷
جعفر نادری بنی

نظرات  (۱)

۳۰ تیر ۹۵ ، ۰۸:۳۲ عباس طادی
با سلام
مردم شهرستان  بن باید هرچه سریع تر یه کمپین راه بیندازن برا جلوگیری از تقسیم شهرستان.
 اصفهان داره به زور یانچشمه و حیدری رو از بن جدا  می کنه تا با خیال راحت همه آب سد رو تصاحب کنه. ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">