شهرستان بـن

شهرستان بـن در استان چهار محال و بختیاری

شهرستان بـن

شهرستان بـن در استان چهار محال و بختیاری

شهرستان بـن

این وب جهت معرفی شهرستان بن طراحی شده است که امیدواریم مورد توجه کاربران عزیز قرار گیرد. کاربران می توانند جهت هرچه بهتر شدن این وبلاگ که گامی در جهت معرفی هرچه بیشتر شهر و شهرستان بن است با ما همکاری داشته باشند. مطالب و عکس ها به نام خود آنها در این وبلاگ درج می گردد. با تشکر فراوان

اگر مسئولین محترم شهر - شهرستان و استان با ما همکاری داشته باشند می توانیم این مجموعه اطلاعات را با یک سری اطلاعات دیگر در قالب یک کتاب چاپ نماییم.


«شهربن»مرکز شهرستان بن یکی از شهرهای ترک زبان استان چهارمحال و بختیاری است،و شمالی ترین شهر این استان و در نزدیکی سد زاینده رود قراردارد.

***
از همشهرستانی عزیز درخواست می شود مطالب و عکس های خود را درباره شهر و روستای خود به دست ما برسانند تا در این وبگاه جهت استفاده عموم درج نمائیم.
آدرس : شهر بن ، خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ، جعفرنادری

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

جمعه, ۲۶ دی ۱۳۹۳، ۰۸:۰۶ ب.ظ

۱

شهید محمدرضا احمدی بنی

جمعه, ۲۶ دی ۱۳۹۳، ۰۸:۰۶ ب.ظ

شهید محمدرضا احمدی بنی یکی از شهیدان شهربن در استان چهارمحال بختیاری است که در جبهه رقابیه شوش بر اثر اصابت گلوله در 6 فروردین سال 61 در عملیات فتح المبین به درجه رفع شهادت نائل آمده است، که در ادامه بخشی از زندگینامه و وصیت نامه این شهید گرانقدر را می خوانید.


  شهید محمد رضا احمدی بنی در شهر بن در دامان خانواده ای مذهبی در سال 1340 به دنیا آمد. دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی خودرا در شهر بن با موفقیت به پایان رسانید و برای ادامه تحصیل خود چون در بن دبیرستان نبود، یک سال در فرخشهر و سه سال در شهرکرد ادامه تحصیل داد، تا دیپلم خود را گرفت.

و از آنجایی که معتقد بود هر فردی در جامعه باید مسئولیتی را بر عهده بگیرد تا برای جامعه مفید باشد از این رو تصمیم گرفت تا شغل معلمی را بر عهده بگیرد و بتواند دین خود را نسبت به جامعه ادا کند در سال 1360 در آزمون گزینش شرکت نمود و قبول شد و در مرکز تربیت معلم شهید رجایی شهرکرد مشغول تحصیل شد قبل از شروع کلاس های درسی در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت نمود که مدت دو ماه در جبهه کارون از مرز و بوم میهن حراست می کرد و پس از آن در سنگر کلاس درس شرکت نمود .
و پس از گذشت دوماه از تحصیل بنا به فرمان امام مبنی بر  در راس قرار دادن جنگ و اعلام جهاد کفایی مجددا راهی جبهه های حق علیه باطل شد و در عملیات فتح المبین شرکت کرد و در تاریخ 6 فروردین سال 1361 در جبهه رقابیه در شوش در اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

و اما در مورد خصوصیات اخلاقی شهید:

 بسیار مهربان و صبور بود و هرگز نمی خواست کسی را از خود برنجاند و از رفتاری که غیر خدائی بود شدیدا دوری می کرد با اینکه سن و سال زیادی نداشت ولی رشد فکری قابل توجه ای در او مشاهده می شد با مردم و افراد خانواده بر خوردی دلسوزانه داشت و سعی می کرد در مشکلات خانواده سهیم باشد و کمک کند. در جریان انقلاب دوشادوش مردم حزب الله در راهپیمایی ها و دیگر جلسات شرکت می کرد و در شعارنویسی و پخش اعلامیه های امام(ره) و نوارهای سخنرانی اش نقش بسیار فعالی داشت.


وصیت نامه شهید:


شکر خدا می کنم که قدری مهلتم داد تا اسلام واقعی را بشناسم و در خاموشی جهل از دنیا نروم. خوشحالم که جانم را نثار اسلام و مکتب محمد(ص) و علی(ع) می کنم افتخار می کنم ایدئولوژیم اسلام و مکتب اسلام است که به من فهماند چگونه بیندیشم و چگونه راه خود را انتخاب کنم و چگونه زندگی کنم.
آری در دنیا دو صف بیشتر وجود ندارد؛ یکی حسینیان و دیگری یزیدیان. بدانید هر کس حتما در یکی از این صف ها قرار خواهد گرفت. کسی که در صف حسینیان قرار ندارد حتما بداند که در صف یزیدیان است. ای پدر و مادری که از رفتن فرزند خود به جبهه جلوگیری می کنید بدانید اگر آگاهانه اینکار را می کنید از یزید پشتیبانی می نمایید و فردای قیامت باید جواب فرزند خود را بدهید زیرا که نه تنها خود امام حسین(ع) را یاری نکرده اید بلکه از یاری کردن فرزند خود نیز دریغ کرده اید و این زمان ما درست زمان امام حسین(ع) است. در یک صف یزیدیان زمان مانند آمریکا و مزدورانی چون صدام قرا گرفته و در صف دیگر که صف امام حسین(ع) است مردم مسلمان ایران به رهبری حسین زمان (امام خمینی) قرار گرفته و هر کس در صف امام نباشد حتما در صف یزیدیان زمان یعنی آمریکا است.

(سخنی دیگر با پدر و مادرم):

درود خدا بر شما باد که فرزند خود را با کمال میل همچون ابراهیم به مسلخ گاه فرستادید چون عقیده تان این بوده و هست که خدا این نعمت را به ودیعه در پیش شما نهاده و شما باید تحویلش بدهید از این نظر از شما تشکر می کنم و امیدوارم که خدا این قربانی را از شما قبول کند.
پدر جان وصیت من به شما این است دو سال نماز قضای شکسته و یکسال نماز قضای تمام با دوماه روزه برایم بگیرید که این بر گردن من است.
با امید دیدار در قیامت. فرزند حقیرتان محمد رضا احمدی.
ضمنا از تمام برادران و خواهرانم طلب حلالیت دارم.

  

 


 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۶
جعفر نادری بنی

شهید

نظرات  (۱)

۲۱ اسفند ۹۵ ، ۲۲:۵۷ هارونی جمالویی
آقای نادری بنی حضرتعالی چر ا شهیدان روستای جمالو را دراینجا نیاورده اید عکس های آنان در امامزاده حارث بن علی موجود است لطفا منتشر کنید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">